مزیت لیزر موهای زائد چیست؟

استفاده لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن، مدت‌هاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین بار، اواسط دهه ۹۰ میلادی بود که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کردند. از آن زمان تا به امروز شهرت و محبوبیت لیزر درمانی بیشتر شد. در کشور آمریکا، این روش به عنوان سومین روش زیبایی پرطرفدار معرفی شده است.
برخی افراد بدن پرمویی دارند، لیزر می‌تواند یک روش قطعی برای از بین بردن موهای بدن باشد. در برخی افراد هم موهای ضخیم‌تر و پررنگ‌تری رشد می‌کند که با آن موی زائد می‌گویند. نواحی چانه؛ گلو، سینه، دور ناف بیشتر مستعد موهای زائد هستند. رشد موهای زائد در بدن هر فردی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله دلایل رشد موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آمادگی بیولوژیکی بدن برای تولید مثل
  • نگهداری فرومون‌ها که موجب جذب شریک جنسی خواهد شد
  • محافظت از ناحیه تناسلی
  • نگه داشتن دمای بهینه ناحیه تناسلی

روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد و موهای بدن وجود دارد. ازجمله این روش‌ها می‌توان به اپیلاسیون، وکس، کرم موبر، تیغ اشاره کرد. از بین این روش‌ها، لیزر موهای زائد بدن یکی از بهترین و دائمی‌ترین روش‌های از بین بردن موهای بدن و موهای زائد است. در حال حاضر لیزر موهای زائد با دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود، استفاده از این دستگاه‌‌ها با توجه به نوع مو، ضخامت مو، نوع پوست و… می‌تواند متفاوت باشد. ازجمله دستگاه‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود می‌توان به لیزر تور پالسی بالا، لیزر دایود، لیزر روبی، لیزر الکساندریت و لیزر ND:YAG اشاره کرد.

admin-Drnamdar
admin-Drnamdar
مقالات: 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *